Om onze klanten een up to date bescherming te bieden bij een schadegeval, werden enkele wijzigingen opgenomen in onze verschillende polissen. U kreeg hierover een brief. Hou deze brief goed bij, samen met de bijlage die u er bij kreeg.
U vindt hieronder meer details voor de verzekeringen
Bekijk aandachtig de documenten betreffende de polis, te uwer beschikking via de linken hieronder.
Uw brandverzekering biedt u nu nog meer waarborgen voor de bescherming van uw gebouw en/of uw inhoud, als eigenaar of huurder. Dankzij deze nieuwe voorwaarden geniet u o.a. van een tussenkomst voor de volgende schadegevallen:
Ook de verzekerde en verplaatste inhoud in een studentenkot is gewaarborgd, tot € 9.000, waarbij ook diefstal is inbegrepen als u deze waarborg hebt onderschreven.
Voor meer informatie over de voorwaarden en waarborgen van uw brandverzekering, raadpleeg de nieuwe algemene voorwaarden Multirisk Brand Woning of Multirisk Brand Handel & KMO en de IPID (Multirisk Brand Woning - Multirisk Handel & KMO). U leest er meer over in de documenten met de wijzigingen die werden aangebracht in de algemene voorwaarden voor de polissen Multirisk Brand Woning en Multirisk Brand Handel & KMO. Deze aanpassingen zijn van toepassing op alle polissen Multirisk Brand, ongeacht de aanvangsdatum van het contract.
De bijzondere voorwaarden in uw contract die de algemene voorwaarden zouden tegenspreken, gaan voor op deze laatste.
Vanaf 01/01/2020 geniet u ook van nieuwe diensten in het kader van uw F-Bijstand (inbegrepen in uw Multirisk Brand). Meer info: Multirisk Brand Woning of Multirisk Brand Handel & KMO
U zult bij ontvangst van uw volgende vervaldagbericht merken dat uw brandverzekeringspremie licht verhoogd is (met 2%). Door deze verhoging kunnen wij u uitgebreidere waarborgen bieden en een optimale schadeafwikkeling blijven garanderen, ondanks de stijging van de herstellingskosten en de frequentie van grote schadegevallen zoals stormen en overstromingen.
Gaat u niet akkoord met deze kleine premieverhoging? Dan kunt u steeds uw brandpolissen opzeggen door een aangetekend schrijven, en dit binnen de 3 maanden die volgen op uw volgende vervaldagbericht.
Als gevolg van een wijziging van de wetgeving betreffende de minimumvoorwaarden voor de verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid Motorrijtuigen, werden de algemene voorwaarden van de verzekering B.A. Motorrijtuigen van Federale Verzekering onlangs verduidelijkt, aangepast en uitgebreid met als doel om u nog beter te beschermen. Deze nieuwe voorwaarden zijn automatisch van toepassing op alle contracten B.A. Motorrijtuigen die u bij ons heeft onderschreven. U hoeft dus niets te doen om hiervan te genieten. Uw bijzondere voorwaarden blijven ongewijzigd, net als uw verzekeringspremie.
U kunt deze Minimumvoorwaarden Burgerlijke Aansprakelijkheid Motorrijtuigen raadplegen. Hier kunt u de IPID van onze B.A. Auto raadplegen.
Vanaf 01/01/2020 geniet u ook van nieuwe diensten in het kader van uw F-Bijstand (inbegrepen in uw B.A. Auto). Meer info: F-Bijstand
Op 01/01/2020 stappen wij voor de bijstand over van Mondial Assistance naar Europ Assistance Belgium, gekend voor de kwaliteit van haar dienstverlening.
Hebt u dan ook bijstand nodig in het kader van uw polis F-Selection, F-Protection of F-Mobility (CT) of in het kader van uw polis B.A. Auto (bv. bij een ongeval met uw verzekerd voertuig) of Multirisk Brand (bv. bij een schadegeval in het verzekerd gebouw of bij een probleem in uw woning), bel dan naar het nieuwe bijstandsnummer +32 (0)2 509 0800. Het is 24/7 bereikbaar.
Wat verandert er voor u? Bijkomend aan de nieuwe bijstandsverlener en het nieuwe telefoonnummer, geniet u van nieuwe en uitgebreidere waarborgen. Alle waarborgen, limieten en beperkingen ontdekt u in de algemene voorwaarden (B.A. Auto; Multirisk Brand Woning of Multirisk Brand Handel & KMO; F-Selection, F-Protection of F-Mobility (CT)) en de IPID (B.A. Auto; Multirisk Brand Woning of Multirisk Brand Handel & KMO; F-Selection, F-Protection, F-Mobility, F-Mobility CT).
Had u nog een oude polis “Bijstand aan voertuigen en personen” of F-Safety? Dan werd deze overgezet naar een polis F-Protection of F-Selection. In de loop van 2020 krijgt u, en dit samen met het vervaldagbericht, hierover meer informatie.
Uw B.A. Familiale biedt u nu nog meer waarborgen voor de bescherming van uzelf (in uw privéleven) en uw gezin.
Rijdt u met een elektrische step, monowheel, elektrische fiets, … en brengt u schade toe? Dan is dit verzekerd, voor zover de maximale autonome snelheid 25km/u is. Ook schade door een drone (van minder dan 1kg) voor recreatief gebruik is verzekerd.
Opzettelijke schade toegebracht door een gezinslid jonger dan 16 jaar? Ook dit is verzekerd. Schade door een zware fout is verzekerd tot 18 jaar.
Iemand van uw gezin verhuist? Dan is hij of zij nog 6 maanden meeverzekerd door uw verzekering, als hij/zij nog geen persoonlijke familiale verzekering heeft afgesloten.
In onze verzekering B.A. Familiale is ook een Rechtsbijstand privéleven voorzien.
Alle waarborgen, limieten en beperkingen ontdekt u in de Algemene Voorwaarden B.A. Familiale en de IPID B.A. Familiale.
Aangezien de vergoeding van de slachtoffers, de tussenkomsten bij schadegevallen, de kosten voor gerechtelijke procedures, de kosten en de erelonen van advocaten enz. stijgen, zien wij ons verplicht om ons tarief aan te passen. De basispolis B.A. Familiale (m.i.v. Rechtsbijstand privéleven) bedraagt vanaf ontvangst van uw nieuw vervaldagbericht (voor reeds bestaande klanten) € 85 (inclusief taksen). Als u het niet eens bent met deze tariefaanpassing, kunt u uw verzekering 'Burgerlijke aansprakelijkheid Familiale' opzeggen met een aangetekende brief binnen de 3 maanden na het vervaldagbericht.
U kunt alle documenten downloaden via de links hieronder. Wilt u een papieren exemplaar van de Algemene Voorwaarden? Bel dan het gratis nummer 0800 14 200.
Hebt u vragen? Neem dan contact met uw adviseur of kantoorhouder.
Het Belgische recht is van toepassing.
Uw contracten hebben een duur van 1 jaar. Ze worden stilzwijgend verlengd voor opeenvolgende periodes van 1 jaar, behalve wanneer één van de partijen ten minste 3 maanden vóór de vervaldag van de overeenkomst zich ertegen verzet.
Heeft u een klacht? Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op: Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel (tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be).
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel (fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be).
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.
Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |