?
Hulp nodig?
Gaan

Reisbijstand

Om het hele jaar door beschermd te zijn en te kunnen genieten van pechverhelping of repatriëring als je problemen hebt met je voertuig of bij ziekte of een ongeval, biedt Federale Verzekering, via haar partner Mondial Assistance, jou de keuze uit meerdere formules voor je Reisbijstand.

Wat houdt dit in voor u?

  • Verschillende bijstandsformules, in functie van je noden
  • De expertise voor dit type bijstand van onze partner Mondial Assistance

Waar dient u op te letten?

  • Bij onderschrijving van één van onze bijstandsformules, mag je voertuig niet ouder dan 10 jaar zijn

Alles weten?

Wat is er verzekerd?

Bijstand aan het voertuig en de verzekerde personen:

In geval van immobilisatie van jouw voertuig door pech, ongeval, brand, poging tot diefstal of vandalisme op de neemt de bijstandsverlener onder meer ten laste:

  • De pechverhelping van uw voertuig
  • Het slepen van uw voertuig naar een garage
  • De verzending van wisselstukken (voor een voorval in het buitenland)
  • De achterlating of het vervoer van het wrak (voor eenvoorval in het buitenland).

Je geniet ook, in de hierboven beschreven gevallen en in geval van diefstal, van:

  • een vervangvoertuig (categorie B) gedurende max. 5 dagen
  • de repatriëring van de verzekerde inzittenden voor een voorval in het buitenlan

In geval van kwetsuren of overlijden als gevolg van een verkeersongeval met het verzekerde voertuig worden ook het vervoer, terugkeer of medische repatriëring voorzien.

 

Bijstand aan personen

Als je kiest voor een formule waar ook de bijstand aan personen inbegrepen is, kan je bij ziekte of ongeval worden gerepatriëerd en worden je medische kosten vergoed (zie hieronder de vergoedingsplafonds, in functie van de onderschreven bijstand).

 

Wat is er niet verzekerd? Zijn er beperkingen?

Zijn, onder andere, uitgesloten:

  • Alle schadegevallen of ziektes die bestonden voor of op het ogenblik van de aanvang van de verzekering F-Protection of op het ogenblik van het vertrek op reis, en hun gevolgen
  • Douanekosten, transitkosten, taksen, boetes, brandstofkosten en restaurantkosten
  • Voor de bijstand aan personen: esthetische ingrepen of behandelingen (tenzij deze medisch noodzakelijk zijn), kuren, dieetbehandelingen, contraceptie, optiekkosten, vaccins,…

Bij het slepen door een officiële instantie is de betaling beperkt tot € 250 per voertuig.

De verzekerde personen moeten gedurende 2 maanden voor het vertrek op reis medische stabiliteit aantonen.

De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID (raadpleegbaar onderaan deze pagina) voor je een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.

In de formules F-Protection en F-Selection zijn je kinderen en je echtgeno(o)t(e) mee verzekerd als ze onder hetzelfde dak wonen.
Gaan bv. je kinderen op kamp? Dan genieten ook zij van onze bijstand!

Je bent aan het skiën of snowboarden en je valt zwaar op de piste? 

- Dan is je repatriëring inbegrepen. 
- Ook eventuele opsporings- en reddingskosten worden vergoed, tot € 3 750. 
- En je skipas wordt terugbetaald (tot € 125) bij repatriëring of hospitalisatie van meer dan 48u.

Deze waarborgen zijn inbegrepen in F-Protection en F-Selection.

Een reisbijstandsverzekering op jouw maat

Wij hebben 4 verschillende reisbijstandsformules, zodat je de bijstand kan kiezen die beantwoordt aan jouw noden. In deze handige tabel vind je een overzicht.

F-MobilityF-Mobility CT*F-ProtectionF-Selection

Premie

(1 voertuig)

€ 80/jaar€ 95/jaar€ 90/jaar€ 125/jaar
Per bijkomend voertuig€ 80/jaar€ 95/jaar€ 30/jaar€ 45/jaar
Medische kosten?NeenNeen

Tot

€ 30 000

Tot

€ 100 000

Vervangwagen?Ja, als de immobilisatie meer dan 4u bedraagtJa, een lichte vrachtwagen als de immobilisatie meer dan 4u bedraagt NeenJa, als de immobilisatie meer dan 4u bedraagt

een waardevolle tip

Vergeet je wagen niet te verzekeren met onze B.A. Auto en Omnium en om een verzekering voor de bestuurder af te sluiten.

Wettelijke bepalingen

 

Op dit product is het Belgische recht van toepassing.

Het betreft een contract met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode.

Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:

Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - fax: 02 509 06 03 - beheer.klachten@federale.be 

Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman.as.

Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen. 

 

Hoe kunnen we je helpen?

Via telefoon : al klant

Tel: 02 509 04 11

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

Via telefoon : nog geen klant

Tel: 0800 14 200

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

Ter plaatse

Zoek een kantoor of zetel

Jouw kantoor

Jouw bescherming als klant

Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.

Heeft u een klacht?
Meer info

Ben je al klant bij Federale Verzekering ?

Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 
7 dagen/7 ! 

Meld je aan

Heb je nog geen toegangscode ontvangen
voor My Federale ?

Vraag deze hier aan