Als zelfstandig bedrijfsleider hebt u er alle belang bij om de nodige maatregelen te treffen zodat u en uw gezin financieel beschermd zijn tegen alle mogelijke gevolgen van een ongeval: medische kosten, arbeidsongeschiktheid, blijvende invaliditeit en overlijden. Wij hebben de oplossing die u beschermt als er u iets overkomt. En dit zowel bij een ongeval in het kader van uw werk als in uw privéleven: de Ongevallenverzekering 24u op 24.
Tijdelijke arbeidsongeschiktheid
Wist u dat geen enkele vergoeding voorzien is tijdens de eerste 15 dagen van arbeidsongeschiktheid? En het vervangingsinkomen dat na die termijn wordt voorzien, stelt u niet in staat om een waardig leven te leiden?
Onze Ongevallenverzekering 24u op 24 vergoedt u vanaf de 8ste dag na het ongeval: u ontvangt vanaf dat moment een dagelijkse vergoeding die u in uw verzekeringscontract vastlegt en die u gedurende maximaal 3 jaar kunt ontvangen.
Blijvende invaliditeit
Wanneer uw verwondingen van blijvende aard blijken te zijn, ontvangt u een kapitaal dat gelijk is aan 10 keer de jaarlijkse vergoeding die in uw contract werd overeengekomen, vermenigvuldigd met het invaliditeitspercentage. Als de invaliditeit 67% of meer bedraagt, wordt het kapitaal met 50% verhoogd.
U wordt vergoed voor uw medische kosten
Uw Ongevallenverzekering 24u op 24 neemt de medische kosten op zich die niet door de sociale zekerheid worden vergoed.
Uw begunstige wordt vergoed bij overlijden
De begunstigde die u hebt aangeduid, ontvangt van ons een vergoeding die 5 keer de jaarlijkse bezoldiging die in uw contract werd overeengekomen, bedraagt.
Wij komen niet tussen voor ongevallen die onder andere het gevolg zijn van:
Wij komen niet tussen voor verergeringen die niet rechtstreeks en uitsluitend het gevolg zijn van een verzekerd ongeval.
De overeengekomen bezoldiging kan door u zelf worden bepaald, binnen bepaalde grenzen.
De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID (raadpleegbaar onderaan deze pagina) voor u een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.
U geniet een uitgebreide bescherming
U bent 24 u per dag beschermd bij ongevallen waarvan u het slachtoffer bent, ongeacht of die zich voordoen in uw privé- of uw beroepsleven - en dit overal ter wereld.
… die op maat is
Als u uw bescherming wilt optimaliseren, kunt u een optionele rechtsbijstand nemen, die tussenkomt voor de gerechtelijke kosten en de kosten voor advocaten - tot een maximaal bedrag van € 5 000.
Uw vergoedingen zijn vrijgesteld van belastingen
De vergoedingen die u in het kader van uw Ongevallenverzekering 24u op 24 ontvangt, zijn vrijgesteld van belastingen*.
Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
Indien de verzekeringnemer een consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. Je kan als verzekeringnemer de overeenkomst ook opzeggen op eender welk moment na het verstrijken van 1 jaar na aanvang van de overeenkomst, mits je een opzegtermijn van 2 maanden respecteert.
Indien de verzekeringnemer geen consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst.
*De fiscale behandeling hangt af van de individuele situatie van elke klant en kan later aangepast worden.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de
Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel
Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan het recht van de (Kandidaat-)Verzekeringsnemer om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk uw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van uw privéleven, het gebruik van uw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. U kunt deze segmentatiecriteria raadplegen.
Meer infoAlles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |