?
Hulp nodig?
Gaan

Machinebreuk

Deze verzekering beschermt de voor uw zaak waardevolle machines.

Wat houdt dit in voor u?

  • Kies zelf welke machines u laat verzekeren
  • Verschillende (aanvullende) waarborgen mogelijk

Waar dient u op te letten?

  • Schade door slijtage is niet verzekerd
  • Er wordt een franchise toegepast
Als ondernemer hebt u machines die een groot kapitaal vertegenwoordigen en die van groot belang zijn voor uw bedrijf. Bescherm deze goederen met onze verzekering Machinebreuk. Deze kan volledig op maat worden samengesteld.

Wat is verzekerd?

U kunt zelf kiezen welke machines u laat verzekeren, zowel mobiele als vaste machines. Afhankelijk van het type machine, zijn er verschillende waarborgen mogelijk. Uw polis wordt dus opgesteld op maat van uw bedrijf en uw machines.

  • Uw mobiele machines kunt u verzekeren tegen schade door: 
    • Alle externe oorzaken: onvoorziene en plotse schade door bv. brand, diefstal, een aanrijding, een val, een storm, een onhandig manoeuvre, …
    • Alle externe en interne oorzaken: onvoorziene en plotse schade als gevolg van zowel externe als interne oorzaken is verzekerd, m.a.w. naast bovenstaande voorbeelden ook schade door o.a. een kortsluiting, een trilling, oververhitting, …
  • Uw vaste machines verzekert u tegen een aantal in het contract opgesomde externe en interne risico’s, zoals vandalisme, elektrische overspanning, een val, een montagefout, het loskomen van onderdelen, … 

U bent verzekerd

  • Als de machines in gebruik zijn, of zelfs als ze stilliggen
  • Maar ook tijdens het demonteren, het hermonteren of het verplaatsen voor een herstelling of een onderhoud

 

Wat is er niet verzekerd? Zijn er beperkingen?

Volgende schade wordt niet verzekerd:

  • Schade door slijtage
  • Schade ten gevolge van het foutieve gebruik
  • Schade als gevolg van dronkenschap
  • ...

Bij mobiele machines wordt schade door natuurrampen niet verzekerd.

Bij vaste machines wordt schade door brand en/of ontploffing niet verzekerd. Dit kan verzekerd worden via de brandverzekering.

De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID voor u een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.

U kunt uw verzekering, in samenspraak met onze adviseurs en specialisten, helemaal op maat aanpassen met bepaalde aanvullende waarborgen. 

  • Denk maar aan de hoge kosten voor het herstellen, demonteren of hermonteren van uw machines buiten de normale werkuren. Of door gespecialiseerde, buitenlandse technici. U kunt uzelf verzekeren tegen deze kosten.
  • U kunt de kosten voor spoedzendingen van wisselstukken laten vergoeden.
  • Een bouwwerf ligt naast een rivier? Wij komen tussen in de kosten om uw machine uit het water te halen als die er in valt.

Uw mobiele machines kunt u ook verzekeren tegen schade door bv. een arbeidsconflict. 

 

Wettelijke bepalingen

Op dit product is het Belgische recht van toepassing.

Het betreft een contract met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode.

Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:

Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - fax: 02 509 06 03 - beheer.klachten@federale.be 

Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman.as.

Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen. 

Hoe kunnen we u helpen?

Via telefoon : al klant

Tel: 02 509 04 11

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

Via telefoon : nog geen klant

Tel: 0800 14 200

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

Op afspraak

Zoek de adviseur uit uw regio

Uw persoonlijke adviseur

Toegangsplan hoofdzetel


Uw bescherming als klant

Federale Verzekering stelt alles in het werk uw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van uw privéleven, het gebruik van uw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. U kunt deze segmentatiecriteria raadplegen.

Meer info

Bent u al klant bij Federale Verzekering ?

Alles weten over uw contracten, uw financiële producten of uw gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale hebt u toegang tot uw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 7 dagen/7 ! 

Meld u aan

Hebt u nog geen toegangscode ontvangen
voor My Federale ?

Vraag deze hier aan