Geconnecteerde toestellen en apparaten worden steeds belangrijker in ons leven. Deze vooruitgang is mogelijk, enerzijds dankzij technologische innovaties die het mogelijk maken om de meest complexe systemen heel klein te maken en anderzijds dankzij de uitvinding van steeds krachtigere systemen en netwerken die voor een grotere kunstmatige intelligentie zorgen. Een geconnecteerd apparaat bestaat immers uit een gewoon toestel waarbij de toegevoegde internetverbinding een meerwaarde heeft.
Geconnecteerde toestellen omvatten nu een breed gamma van producten, van “Smart Kitchen” tot “Smart Bathroom” en andere die het comfort en de veiligheid verhogen, waarmee meer energie kan bespaard worden, vooral dan in woningen. Tot deze technologische oplossingen behoren de drie Whatsup Home-pakketten van Federale Verzekering, die het makkelijk maken om je huis te monitoren.
Domotica is eigenlijk een synoniem voor huisautomatisering. Ook al vereist de installatie van domotica in een huis een bepaalde kennis, het doel van dit concept is om ons leven zo aangenaam mogelijk te maken.... en om het je gemakkelijker te maken! Wanneer we een huis beheren, is het raadzaam om alle of een deel van de technische uitrusting van een huis aan te sluiten in één beheersysteem, gaande van verlichting, verwarming, diefstal en brandbeveiliging, zonwering, beheer van het water en/of elektriciteitsverbruik,....
Op het gebied van veiligheid en zekerheid heeft domotica een echt voordeel, omdat het kan worden aangesloten op bijvoorbeeld een aangesloten alarm, een contactalarm voor het openen van deuren of ramen, maar ook op bewakingscamera's. De domotica kan worden aangesloten op een aangesloten alarm, een contactalarm voor het openen van deuren of ramen, maar ook op bewakingscamera's. De veiligheid van de woning kan ook worden verbeterd door het gebruik van een alarm. Er zijn in feite verschillende geautomatiseerde beveiligingssystemen om jouw huis te beschermen.
Wanneer we ouder worden of het slachtoffer worden van een ongelukkig ongeval, kan domotica een waardevolle hulp zijn bij het beheer van onze woning via onze smartphone en zo ons leven gemakkelijker maken. Het stelt ons bijvoorbeeld in staat om de luiken van ons huis te sluiten, om ons uit te rusten met een noodbel die rechtstreeks om hulp vraagt in geval van een probleem, om de stadsverwarming te beheren, om apparaten te beschermen die brand kunnen veroorzaken, om onze externe verlichting aan of uit te schakelen, enz.
Een van de belangrijkste voordelen van domotica? Het kan een aanzienlijke energiebesparing opleveren. Inderdaad, met een domotica-installatie in een woning, kan je tussen de 25 en 30% op energiekosten besparen. Bovendien kunnen we via deze domotica op elk moment weten wat ons totale of verbruik van elektriciteit, verwarming of water is, maar kunnen we ook de details raadplegen
Als we een volledig domoticasysteem in onze woning willen installeren, kan dat erg duur zijn. Toch zijn er verschillende goedkopere alternatieven op de markt.
Als we onze domoticasystemen te veel diversifiëren, moeten we wellicht verbinding maken met verschillende toepassingen om onze woning te beheren, aangezien deze niet noodzakelijkerwijs met elkaar in wisselwerking staan.
Binnen geconnecteerde woningen kan de technologie het voorwerp zijn van cyberaanvallen. Deze cybercriminelen kunnen onze persoonlijke informatie en onze codes en wachtwoorden stelen van onze computers, tablets of smartphones. Het is belangrijk om onze gegevens op een veilige plaats op te slaan of te verzekeren tegen dit risico.
Op product "Multirisk Brand Woning" is het Belgische recht van toepassing.
Het betreft een contract met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be.
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 -info@ombudsman-insurance.be
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.
Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |