?
Hulp nodig?
Gaan
Banner Block Phishing

Wat is phishing?                    

 

Phishing is een poging tot fraude waarbij een kwaadwillende zich voordoet als een kennis, een bedrijf of een vertrouwde instantie (bank, verzekering, postkantoor, openbaar bestuur, enz.) om vertrouwelijke informatie te verkrijgen, met name bankgegevens (creditcard- of bankrekeningnummer, PIN-code, wachtwoord, enz.). Dat kan telefonisch, maar phishing gebeurt voornamelijk online. 

De fraudeurs zullen contact met je opnemen per telefoon of via SMS, frauduleuze webpagina’s creëren of ze kunnen zelfs bedrijfslogo's kopiëren. 
Helaas eist phishing steeds meer slachtoffers en ontbreekt het hen niet aan vindingrijkheid bij het opzetten van hun valstrik.

Er bestaan oplossingen om cybercriminaliteit tegen te gaan, zoals je bank vragen om de frauduleuze transactie te onderscheppen maar dit is niet altijd het geval. Sommige phishing-pogingen kunnen niet worden teruggedraaid als het kwaad is geschied... Voorkomen is altijd beter dan genezen.  

 

Hoe trap jij niet in de val? 

 

  • Als je twijfelt aan de afzender van een bericht - of het een e-mail of SMS is, of via  sociale netwerken - antwoord nooit op de bijgevoegde link en ga er niet op in.  Geef de voorkeur aan officiële websites.  
  • Geef je bankgegevens pas nadat je hebt gecontroleerd of het formulier veilig is. Hoe doe je dat? Kijk of er een slotje voor het webadres staat en of het adres begint met https:// waarbij de “s” voor “secure” (veilig) staat. Twijfel je?  Neem dan rechtstreeks contact op met de onderneming.
  • Vergeet ook niet dat spel- of taalfouten, onprofessionele e-mailadressen en de titel van de pagina's waarnaar men u probeert door te sturen, aanwijzingen zijn die u helpen te beoordelen hoe geloofwaardig het bericht is.
  • Fraudeurs maken gebruik van klassieke phishing-technieken, zoals inspelen op een gevoel van urgentie (onbetaalde rekening, updates van gegevens, dreigen met het verwijderen van een account, enz.) of juist met nieuws dat een beetje te mooi is om waar te zijn (cadeaus, loterijwinst, terugbetaling van een geldbedrag, enz.). Blijf in ieder geval rustig en houd rekening met de waarschuwingssignalen, want geen enkele serieuze organisatie zou dergelijke twijfelachtige methoden gebruiken.

 

Wilt u vergoed worden voor het kapitaal dat verloren ging door een phishing-aanval?

Digitale incidenten zoals hacking, phishing of cyberaanvallen komen steeds vaker voor; en ze kunnen zich op elk moment in uw bedrijf voordoen.

Helaas kunnen zij uw bedrijfsvoering ondermijnen door de schade die ze veroorzaken (exorbitante onderzoekskosten, bedrijfsonderbreking, reparatiekosten, enz.), maar ze hebben ook gevolgen voor uw klanten door reputatieschade, het uitlekken van privacygegevens en nog veel meer.

Dit is waar F-Cyber Comfort van pas komt voor elke onderneming. Dankzij het gamma aan waarborgen die de meeste van deze incidenten verzekert*, en dit alles met een eerstelijnsbijstand die 24/7 beschikbaar is.

Doe een beroep op onze experts van Federale Verzekering om uw cyberbeveiliging op te schroeven en uw bedrijf te verzekeren volgens uw noden en behoeften.

Wilt u meer informatie over F-Cyber Comfort ?

 

 Voor zelfstandigen

 

Voor ondernemingen

 

Voor de bouwsector 

 

Wettelijke bepalingen


* Dekking onderworpen aan uitsluitingen. Zie IPID beschikbaar op de F-Cyber Comfort productpagina.

 

Op dit product is het Belgische recht van toepassing.

 

Distributeur: Federale Verzekering, onderlinge verzekeringsvereniging, Stoofstraat 12 te 1000 Brussel – BNB nr. 124.

Verzekeraar: Zurich Insurance, plc Belgisch bijkantoor, schadeverzekeraar. Da Vincilaan 5, Caprese Building te 1930 Zaventem. FSMA nr. 2079.

 

Het betreft een contract met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode.

 

Heeft u een klacht?

Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in de briefwisseling met Zurich Insurance. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:

 

Zurich Insurance Plc, Belgium Branch, Caprese Village, Da Vincilaan 5 te 1930 Zaventem

 

Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be. Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.

Hoe kunnen we je helpen?

Via telefoon

Al klant:

Tel: 02 509 04 11

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

Nog geen klant:

Tel: 0800 14 200

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

Ter plaatse

Zoek een kantoor of zetel

Jouw kantoor

 

Berekening premie

 

Aanvraag offertes

     

    Aanvraag offertes

    Jouw bescherming als klant

    Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

    De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.

    Heeft u een klacht?
    Meer info

    Jouw persoonlijk toegang tot Federale Verzekering ?

    Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 
    7 dagen/7 ! 

     

    Meld je aanHeb je nog geen MY FEDERALE ?
    Vraag het hier aan >

    Onze schadeaangifteformulieren

    Je vindt ze hier!