Phishing is een poging tot fraude waarbij een kwaadwillende zich voordoet als een kennis, een bedrijf of een vertrouwde instantie (bank, verzekering, postkantoor, openbaar bestuur, enz.) om vertrouwelijke informatie te verkrijgen, met name bankgegevens (creditcard- of bankrekeningnummer, PIN-code, wachtwoord, enz.). Dat kan telefonisch, maar phishing gebeurt voornamelijk online.
De fraudeurs zullen contact met je opnemen per telefoon of via SMS, frauduleuze webpagina’s creëren of ze kunnen zelfs bedrijfslogo's kopiëren.
Helaas eist phishing steeds meer slachtoffers en ontbreekt het hen niet aan vindingrijkheid bij het opzetten van hun valstrik.
Er bestaan oplossingen om cybercriminaliteit tegen te gaan, zoals je bank vragen om de frauduleuze transactie te onderscheppen maar dit is niet altijd het geval. Sommige phishing-pogingen kunnen niet worden teruggedraaid als het kwaad is geschied... Voorkomen is altijd beter dan genezen.
Digitale incidenten zoals hacking, phishing of cyberaanvallen komen steeds vaker voor; en ze kunnen zich op elk moment in uw bedrijf voordoen.
Helaas kunnen zij uw bedrijfsvoering ondermijnen door de schade die ze veroorzaken (exorbitante onderzoekskosten, bedrijfsonderbreking, reparatiekosten, enz.), maar ze hebben ook gevolgen voor uw klanten door reputatieschade, het uitlekken van privacygegevens en nog veel meer.
Dit is waar F-Cyber Comfort van pas komt voor elke onderneming. Dankzij het gamma aan waarborgen die de meeste van deze incidenten verzekert*, en dit alles met een eerstelijnsbijstand die 24/7 beschikbaar is.
Doe een beroep op onze experts van Federale Verzekering om uw cyberbeveiliging op te schroeven en uw bedrijf te verzekeren volgens uw noden en behoeften.
* Dekking onderworpen aan uitsluitingen. Zie IPID beschikbaar op de F-Cyber Comfort productpagina.
Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
Distributeur: Federale Verzekering, onderlinge verzekeringsvereniging, Stoofstraat 12 te 1000 Brussel – BNB nr. 124.
Verzekeraar: Zurich Insurance, plc Belgisch bijkantoor, schadeverzekeraar. Da Vincilaan 5, Caprese Building te 1930 Zaventem. FSMA nr. 2079.
Het betreft een contract met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in de briefwisseling met Zurich Insurance. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Zurich Insurance Plc, Belgium Branch, Caprese Village, Da Vincilaan 5 te 1930 Zaventem
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be. Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.
Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |