Wat is er verzekerd?
Uw gebouw voor professioneel gebruik (handelspand, kantoor, atelier…) of voor gemengd gebruik (bij een gedeelte voor particulier gebruik) is met onze brandverzekering niet enkel beschermd tegen schade door brand… U geniet een veel uitgebreidere bescherming. U wordt bijvoorbeeld ook vergoed voor de schade toegebracht door:
En wat gebeurt er als een dakpan loskomt en op de wagen van uw buur valt? Door uw Multirisk wordt ook schade veroorzaakt door uw gebouw aan derden en aan hun goederen gewaarborgd. Met andere woorden, uw burgerlijke aansprakelijkheid “gebouw” is eveneens verzekerd! En dit zit meteen in uw basiswaarborgen.
U geniet ook van uitgebreide waarborgen, zoals de inhoud die verplaatst wordt naar een ander adres (max. 90 dagen), een verzekering B.A. Huurder voor de verhuurde lokalen voor familie- of bedrijfsfeesten, …
Wat is er niet verzekerd? Zijn er beperkingen?
Volgende schade wordt niet verzekerd:
Uw eigen risico per schadegeval bedraagt € 261,74 (index 252,64 januari 2019).
Wij waarborgen geen schade die u heeft opgelopen omdat u de door ons gevraagde preventiemaatregelen niet heeft getroffen, mits er natuurlijk een oorzakelijk verband bestaat met het ontstane schadegeval.
De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID voor u een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.
Wist u dat schade aan het gebouw die werd toegebracht door een (poging tot) diefstal, ook verzekerd is in onze brandverzekering? Maar u wil ook de inhoud van uw kantoorgebouw, toonzaal, … beschermen tegen diefstal? Sluit dan zeker de bijkomende waarborg “Diefstal” af!
U kunt uw Brandverzekering Multirisk Handel & KMO ook uitbreiden met de waarborg Bedrijfsverlies. Als uw onderneming omwille van bv. brand even geen handel kan drijven, dan kunt u een vergoeding krijgen om deze periode te overbruggen.
Om u te verdedigen bij een strafprocedure ten gevolge van een verzekerde schade of bij schade aan uw verzekerd gebouw veroorzaakt door een derde om zo een minnelijke schikking te bekomen of als het leidt tot een gerechtelijke procedure. U kunt ook op de Rechtsbijstand rekenen om een einde te maken aan een problematische situatie die schade veroorzaakt aan het gebouw (bv. als uw buur nalatig is en het waterlek niet repareert).
Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
Het betreft een contract met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode.
*De restorno’s evolueren met de tijd in functie van de resultaten en de toekomstperspectieven van de verzekeringsonderneming, haar solvabiliteit, de economische conjunctuur en de toestand van de financiële markten in verhouding tot de verbintenissen van de Coöperatieve Vennootschap voor Verzekering tegen Ongevallen, Brand, Burgerlijke Aansprakelijkheid en Diverse Risico’s, die deel uitmaakt van de Groep Federale Verzekering. De toekenning van de restorno’s is niet gewaarborgd in de toekomst. De restorno’s variëren per categorie en per type product. De regels inzake hun toekenning zijn opgenomen in de statuten van de Coöperatieve Vennootschap voor Verzekering tegen Ongevallen, Brand, Burgerlijke Aansprakelijkheid en Diverse Risico’s. De statuten kunnen hier geraadpleegd worden.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - fax: 02 509 06 03 - beheer.klachten@federale.be
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman.as.
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk uw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van uw privéleven, het gebruik van uw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. U kunt deze segmentatiecriteria raadplegen.
Meer infoAlles weten over uw contracten, uw financiële producten of uw gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale hebt u toegang tot uw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 7 dagen/7 !