?
Hulp nodig?
Gaan

F-Bijstand Auto

Bij een ongeval in België (maar ook bij brand, diefstal, poging tot diefstal en daden van vandalisme), waardoor uw voertuig niet meer kan rijden, kan u bellen naar het nummer 02/509 0800, (24 uur op 24, 7 dagen op 7).

Wat houdt dit in voor u?

  • Herstelling ter plaatse en het wegslepen van het voertuig
  • Het vervoer van bestuurder en passagiers, en het verwittigen van uw personen naar keuze zijn voorzien
  • Een vervangwagen

Waar dient u op te letten?

  •  F-Bijstand komt tussen bij een verzekerd schadegeval, niet bij panne...
  • ... in België en 50km buiten de grenzen (er bestaan bijstandsformules voor het buitenland)
  • De vervangwagen wordt enkel ter beschikking gesteld voor personenwagens

 

Wij bieden u de volgende gratis diensten:

De eerste 3 voorwaarden op deze pagina zijn geldig voor personenwagens (voertuigen ingeschreven als wagens voor toerisme en zaken) en bestelwagens met een M.T.M. van 3,5 ton. Het laatste punt (de vervangwagen) is enkel voor personenwagens.

 

 

Wettelijke bepalingen

 

Op dit product is het Belgische recht van toepassing.

Indien de verzekeringnemer een consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. Je kan als verzekeringnemer de overeenkomst ook opzeggen op eender welk moment na het verstrijken van 1 jaar na aanvang van de overeenkomst, mits je een opzegtermijn van 2 maanden respecteert. 

Indien de verzekeringnemer geen consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. 



Ontdek de segmentatiecriteria voor onze verzekering B.A. Auto.

Wilt u een klacht indienen?

Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:

Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be 

Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de
Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel
Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be

Deze bepalingen doen geen afbreuk aan het recht van de (Kandidaat-)Verzekeringsnemer om een rechtsvordering in te stellen.

 

Hoe kunnen we u helpen?

Via telefoon

Al klant:

Tel: 02 509 04 11

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

Nog geen klant:

Tel: 0800 14 200

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

Op afspraak

Zoek de adviseur uit uw regio

Uw persoonlijke adviseur

 

Online

 

 

Berekening premie

Autoverzekering

Aanvraag offertes

Ongevallen 24u/24

     

    Uw bescherming als klant

    Federale Verzekering stelt alles in het werk uw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van uw privéleven, het gebruik van uw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

    De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. U kunt deze segmentatiecriteria raadplegen.

    Meer info

    Jouw persoonlijk toegang tot Federale Verzekering ?

    Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 
    7 dagen/7 ! 

     

    Meld je aanHeb je nog geen MY FEDERALE ?
    Vraag het hier aan >

     

    Onze schadeaangifteformulieren

    Je vindt ze hier!