?
Hulp nodig?
Gaan

Ongevallenverzekering 24u/24

De Ongevallenverzekering 24u op 24 beschermt zelfstandigen tegen de financiële gevolgen van een ongeval waarvan ze het slachtoffer worden in het kader van hun werk of privé.

Wat houdt dit in voor u?

  • U geniet een uitgebreide bescherming overal in de wereld...
  • ... in uw privéleven als beroepsleven
  • U kunt een bijkomende rechtsbijstand onderschrijven
  • Een goedkopere premie als u een restorno krijgt*...uw deel van onze winst

Waar dient u op te letten?

  • U moet uw bescherming uitbreiden als u wilt beschermd zijn als u een gevaarlijke sport uitoefent (hockey, rugby, karting, duiken, speleologie, ...)
  • U kunt zelf de verzekerde kapital bepalen, maar er zijn limieten op de gewaarborgde kapitalen
Als zelfstandige hebt u er alle belang bij om de nodige maatregelen te treffen zodat u en uw gezin financieel beschermd zijn tegen alle mogelijke gevolgen van een ongeval: medische kosten, arbeidsongeschiktheid, blijvende invaliditeit en overlijden. Wij hebben de oplossing die u beschermt als er u iets overkomt. En dit zowel bij een ongeval in het kader van uw werk als in uw privéleven: de Ongevallenverzekering 24u op 24.

Wanneer wordt u (niet) vergoed?

Tijdelijke arbeidsongeschiktheid

Wist u dat geen enkele vergoeding voorzien is tijdens de eerste 15 dagen van arbeidsongeschiktheid? En het vervangingsinkomen dat na die termijn wordt voorzien, stelt u niet in staat om een waardig leven te leiden?

Onze Ongevallenverzekering 24u op 24 vergoedt u vanaf de 8ste dag na het ongeval: u ontvangt vanaf dat moment een dagelijkse vergoeding die u in uw verzekeringscontract vastlegt en die u gedurende maximaal 3 jaar kunt ontvangen.

 

Blijvende invaliditeit

Wanneer uw verwondingen van blijvende aard blijken te zijn, ontvangt u een kapitaal dat gelijk is aan 10 keer de jaarlijkse vergoeding die in uw contract werd overeengekomen, vermenigvuldigd met het invaliditeitspercentage. Als de invaliditeit 67% of meer bedraagt, wordt het kapitaal met 50% verhoogd.
Uw Ongevallenverzekering 24u op 24 neemt de medische kosten op zich die niet door de sociale zekerheid worden vergoed.
De begunstigde die u hebt aangeduid, ontvangt van ons een vergoeding die 5 keer de jaarlijkse bezoldiging die in uw contract werd overeengekomen, bedraagt.

Wij komen niet tussen voor ongevallen die onder andere het gevolg zijn van:

  • Zelfmoord of poging tot zelfmoord.
  • Weddenschappen en roekeloze daden.
  • Hevige ruzie die u zelf heeft veroorzaakt.
  • Vrijwillig begane misdaden.
  • Dronkenschap.

Wij komen niet tussen voor verergeringen die niet rechtstreeks en uitsluitend het gevolg zijn van een verzekerd ongeval.

De overeengekomen bezoldiging kan door u zelf worden bepaald, binnen bepaalde grenzen.

De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID (raadpleegbaar onderaan deze pagina) voor u een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.

De troeven van onze Ongevallenverzekering 24u op 24

U geniet een uitgebreide bescherming
U bent 24 u per dag beschermd bij ongevallen waarvan u het slachtoffer bent, ongeacht of die zich voordoen in uw privé- of uw beroepsleven - en dit overal ter wereld.

… die op maat is
Als u uw bescherming wilt optimaliseren, kunt u een optionele rechtsbijstand nemen, die tussenkomt voor de gerechtelijke kosten en de kosten voor advocaten - tot een maximaal bedrag van € 5.000.

Uw vergoedingen zijn vrijgesteld van belastingen
De vergoedingen die u in het kader van uw Ongevallenverzekering 24u op 24 ontvangt, zijn vrijgesteld van belastingen**.

Lagere premie als u een restorno krijgt
U kunt elk jaar uw aandeel in de winst in de vorm van een restorno op de bonus ontvangen*. 


Wettelijke bepalingen

 

Op dit product is het Belgische recht van toepassing.

Het betreft een contract met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode.

* De restorno's evolueren in de tijd afhankelijk van de resultaten en de toekomstvooruitzichten van de verzekeringsmaatschappij, van haar rendabiliteit, van de economische conjunctuur en van de toestand van de financiële markten ten opzichte van de verbintenissen van de Coöperatieve Vennootschap voor Verzekering tegen Ongevallen, Brand, Burgerlijke Aansprakelijkheid en Diverse Risico's, die deel uitmaakt van de groep Federale Verzekering. De toekenning van restorno's in de toekomst is niet gewaarborgd. 
De restorno's variëren per categorie en per type producten. De regels met betrekking tot hun toekenning worden bepaald in de statuten van de Coöperatieve Vennootschap voor Verzekering tegen Ongevallen, Brand, Burgerlijke Aansprakelijkheid en Diverse Risico's. Die statuten kunnen hier worden geraadpleegd.

**De fiscale behandeling hangt af van de individuele situatie van elke klant en kan later aangepast worden. 

Heeft u een klacht?

Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:

Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - fax: 02 509 06 03 - beheer.klachten@federale.be 

Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de
Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel
Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman.as.

Deze bepalingen doen geen afbreuk aan het recht van de (Kandidaat-)Verzekeringsnemer om een rechtsvordering in te stellen.

 

Hoe kunnen we u helpen?

Via telefoon : al klant

Tel: 02 509 04 11

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

Via telefoon : nog geen klant

Tel: 0800 14 200

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

Op afspraak

Zoek de adviseur uit uw regio

Uw persoonlijke adviseur

Toegangsplan hoofdzetel

Uw bescherming als klant

Federale Verzekering stelt alles in het werk uw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van uw privéleven, het gebruik van uw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. U kunt deze segmentatiecriteria raadplegen.

Meer info

Bent u al klant bij Federale Verzekering ?

Alles weten over uw contracten, uw financiële producten of uw gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale hebt u toegang tot uw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 7 dagen/7 ! 

Meld u aan

Hebt u nog geen toegangscode ontvangen
voor My Federale ?

Vraag deze hier aan