Welke risico's worden verzekerd?
De verzekering Alle Bouwplaats Risico's biedt een dubbele bescherming:
Alle schade aan of verlies van de verzekerde goederen worden verzekerd - onder voorbehoud van uitsluitingen (zie hieronder), wat ook
De vergoeding betreft de kosten voor het vervangen, herstellen en/of wederopbouwen van de verzekerde goederen.
Met betrekking tot de zaakverzekering
Met betrekking tot de (facultatieve) waarborg bestaande goederen: de diefstal evenals de beschadigingen en verliezen veroorzaakt door brand en/of ontploffing.
Met betrekking tot de aansprakelijkheidsverzekering:
De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID (raadpleegbaar onderaan deze pagina) voor je een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.
De wet viseert de bouwheer als eerste als hij aan een derde schade berokkent die samenhangt met de werken die hij heeft laten uitvoeren (artikel 3.101 van het burgerlijk wetboek)! Vergeet dus niet de aansprakelijkheidswaarborg te voorzien wanneer je een verzekering Alle Bouwplaats Risico's onderschrijft.
Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
De waarborgen zijn van toepassing tijdens de bouwperiode vanaf de aanvangsdatum van het contract en eindigen, voor wat betreft de blijvend opgerichte goederen, bij de eerste van volgende gebeurtenissen: de voorlopige oplevering, de ingebruikname of de indienststelling, het einde van de in de bijzondere voorwaarden voorziene duur van de werken. Voor wat betreft de voorlopige bouwwerken, eindigt de bouwperiode bij het einde van hun gebruik maar evenwel uiterlijk bij de eerste van de bovenvermelde gebeurtenissen. De dekking gedurende de onderhoudsperiode (waarvoor een facultatieve waarborg moet afgesloten worden) eindigt na een periode van
12 of maximum 24 maanden (bepaald in uw contract) volgend de bouwperiode.
Voor de abonnementsformule: Het betreft een overeenkomst met een duur van 3 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.
Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |