?
Hulp nodig?
Gaan

Nieuws

    croissance-gd
    particulieren
    16 mei 2017

    Federale Verzekering: mooi jaarresultaat in combinatie met sterke groei

    • Omzet stijgt met bijna 10 %
    • Federale Verzekering beantwoordt ruimschoots aan Solvency II-normen: solvabiliteitsmarge ligt op 200 %
    • Inzet op de band met de klant via kantoren en verzekeringsadviseurs

    Federale Verzekering laat in 2016 opnieuw een mooi resultaat optekenen. Ondanks de nog steeds moeilijke economische omstandigheden steeg het totaal van de geconsolideerde balans van 3,4 miljard euro naar 3,6 miljard euro. Ook de omzet ligt 9,4 % hoger dan in 2015, wat ruim hoger is dan de gemiddelde groei op de markt. Ten slotte bieden de levensverzekeringen totaalrendementen die opnieuw tot de beste op de Belgische markt behoren.

    De resultaten laten Federale Verzekering toe om 12,8 miljoen euro aan restorno’s en winstdeelnames* uit te keren aan haar klanten, wat CEO Tom Meeus tevreden stemt. “De inkomsten van onze beleggingen evenaren het recordniveau van 2015”, zegt Tom Meeus. “En dat terwijl we in een steeds moeilijker investeringsklimaat leven. Bovendien hebben we de stijging van onze bedrijfskosten, die verwacht was, goed onder controle gehouden.

    De sterke omzetstijging van 2016 hangt samen met een fors hoger aantal schadeclaims bij arbeidsongevallen. “Het positief nieuws is dat de last van schadegevallen desalniettemin zo goed als stabiel is gebleven”, zegt Tom Meeus. “En omdat er in 2016 geen ernstige arbeidsongevallen moesten worden vergoed, is de verhouding tussen schadegevallen en premies in 2016 dan ook gunstig geëvolueerd. Dat toont dat onze klantenportefeuille van uitstekende kwaliteit is.

    Waakzaamheid blijft geboden

    Waakzaamheid blijft echter geboden. “De tendens is dat de schadelast in sommige andere takken dan arbeidsongevallen verzwaart”, aldus Tom Meeus. “Met de toenemende regelgeving op het gebied van risicobeheer, solvabiliteit en klantenbescherming moet er gewaakt worden over de kosten die we verplicht zijn te maken om aan de regels te blijven voldoen. Hierdoor moeten we bijvoorbeeld extra investeren in bepaalde IT-oplossingen en meer gespecialiseerd personeel aanwerven.

    De solvabiliteitsmarges van Federale Verzekering liggen ruimschoots boven de in 2016 wettelijk vastgelegde Solvency II-normen. Dat zijn de Europese solvabiliteitsrichtlijnen voor verzekeraars. De solvabiliteitsratio van de groep bedraagt 200 %. “Onze jarenlange voorbereiding op deze normen werpt zijn vruchten af”, zegt Tom Meeus. “We besturen als goede huisvaders en dragen het voorzichtigheidsprincipe hoog in het vaandel. Het behouden van de gezondheid op lange termijn van Federale Verzekering is onze prioriteit. Daarom gaat een groot deel van de winsten en inkomsten naar de aanleg van reserves en naar de versterking van onze kapitaalbasis. Wat een extra garantie is voor onze klanten.

    Inzetten op de band met de klant via kantoren en verzekeringsadviseurs

    Federale Verzekering is momenteel volop bezig met de implementatie van haar nieuwe strategie voor de toekomst, waarmee de maatschappij inzet op nog meer hoogwaardige diensten en producten, aangepast aan de noden van zowel de bedrijven als de particulieren. Een onderdeel daarvan is de ontwikkeling van een ‘multikanaal’-communicatie met de klanten. Die aanpak wordt mogelijk gemaakt door onder andere: de digitalisering van verschillende bedrijfsprocessen; een betere ondersteuning van de verkoopskantoren en van de adviseurs en door een nieuwe, meer gebruiksvriendelijke, website met nieuwe functionaliteiten.

    Maar ondanks de inspanningen op het vlak van digitalisering, blijft de nabijheid en het persoonlijke contact met de klant dé prioriteit voor Federale Verzekering. Zorgen voor een hogere klantentevredenheid is dan ook een van de belangrijkste objectieven voor elk afdeling van de groep. Daarnaast wordt ook het aantal verkoopskantoren verhoogd. In 2017 komen er drie nieuwe vestigingen en, in Antwerpen, een business center bij.

    Ten slotte wordt de expertenploeg voor beleggings- en levensverzekeringen versterkt, om zo meer advies op maat van de klant te leveren. Met al die maatregelen wil Federale Verzekering haar band met de klanten verdiepen en een nog betere dienstverlening bieden.

    Hoe kunnen we je helpen?

    Via telefoon : al klant

    Tel: 02 509 04 11

    Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

    Via telefoon : nog geen klant

    Tel: 0800 14 200

    Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

    Ter plaatse

    Zoek een kantoor of zetel

    Jouw kantoor

    Toegangsplan hoofdzetel

    Berekening premie

     

    Aanvraag offertes

      Jouw bescherming als klant

      Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

      De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.

      Heeft u een klacht?
      Meer info

      Jouw persoonlijk toegang tot Federale Verzekering ?

      Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 
      7 dagen/7 ! 

       

      Meld je aanHeb je nog geen MY FEDERALE ?
      Vraag het hier aan >

      Heb je autoschade? Ontdek dan wat je moet doen:

      Autoschade, dat brengt altijd stress met zich mee.  Om extra stress te vermijden, hebben we een duidelijk stappenplan opgesteld.  En, goed nieuws! Federale Verzekering heeft alles voorzien om jou zo snel mogelijk terug op de baan te krijgen. Tip: kies meteen voor een erkend hersteller, waarmee Federale Verzekering samenwerkt. Zo hoef je zelf geen geld voor te schieten!

      Alle tips op een rij