Een gebroken been, een ernstige ziekte, een ongeval,… Het kan iedereen overkomen. Komt uw medewerker in het ziekenhuis terecht, dan lopen de kosten vaak hoog op. En u wilt dat hij of zij zich hierover geen financiële zorgen moet maken. Met een F-CARE, onze hospitalisatieverzekering, op zak kunnen de meeste kosten terugbetaald worden, raadpleeg hieronder zeker de tab "Welke kosten worden (niet) vergoed?". U geeft uw personeel dus financiële gemoedsrust!
F-CARE is een instrument dat gemotiveerde werknemers kan aantrekken en hen zo aan uw bedrijf te binden.
Dankzij F-CARE zijn uw medewerkers verzekerd tegen de financiële gevolgen van een hospitalisatie en medische behandelingen ten gevolge van een ziekte, ongeval of bevalling.
U kan een F-CARE al onderschrijven vanaf 10 verzekerden.
Wat is er verzekerd?
F-CARE omvat twee luiken: hospitalisatie (de kosten voor zorgverlening in het ziekenhuis) en ambulante zorgen (de kosten voor zorgverlening in de periode voor of na de opname). Ook hospitalisatie en ambulante zorgen bij zware ziekten worden vergoed.
Terugbetaling van de hospitalisatiekosten voor een ziekenhuisopname, inclusief daghospitalisatie
Terugbetaling van medische kosten die verband houden met een ziekenhuisopname en dit 1 maand voor en 3 maand na een hospitalisatie
Ook de kosten voor hospitalisatie en medisch noodzakelijke ambulante verzorging bij een zware ziekte worden vergoed. De zware ziekte dient te worden opgesomd in de lijst met 30 zware ziekten, zoals opgenomen in de algemene voorwaarden. Hiertoe behoren kanker, leukemie, diabetes, de ziekte van Alzheimer, etc.
Goed om te weten, een ziekenhuisopname is niet vereist en er is geen beperking in tijd!
Wat is er niet verzekerd? Zijn er beperkingen?
Worden onder meer niet terugbetaald, de kosten van:
Worden niet terugbetaald de kosten van behandelingen onder meer veroorzaakt door:
Er is een eigen risico voorzien voor de waarborg hospitalisatie. U vindt het bedrag terug in de bijzondere voorwaarden van uw verzekeringsovereenkomst.
Algemene beperking tot terugbetaling van € 10.000.000 per verzekeringsjaar en per verzekerde. Bij lidstaten buiten de EER of buiten Zwitserland is dit maximum beperkt tot € 250.000 per verzekeringsjaar en per verzekerde.
Specifieke beperkingen worden voorzien: € 1.000 per spoedvervoer met medische helikopter, € 650 voor thuisbevalling, 300% van RIZIV-barema voor de kosten van prothesen. Méér informatie vindt u terug in de algemene voorwaarden.
De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID (raadpleegbaar onderaan deze pagina) voor u een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.
Uw personeelsleden worden verzekerd, maar uw werknemers mogen ook hun echtgeno(o)t(e) of samenwonende partner en kinderen laten meeverzekeren.
Ook als uw werknemer in het buitenland onvoorzien moet worden gehospitaliseerd en bijstand nodig heeft, voorzien wij via Europ Assistance een terugbetaling.
Gaat het om een geplande opname in het buitenland? Dan komen wij tussen.
De terugbetaling wordt verwezenlijkt na tussenkomst van het ziekenfonds of ziekteverzekering van de verzekerde en is onderworpen aan de voorwaarden en beperkingen, zoals vermeld in de algemene voorwaarden van het bijkomend contract F-CARE.
Als uw werknemer het bedrijf verlaat, ontslagen wordt of met pensioen gaat en hij is gedurende de twee jaren die aan het verlies van de F-CARE voorafgaan ononderbroken aangesloten geweest, dan kan hij of zij de hospitalisatieverzekering individueel verder zetten met F-CARE Continuity. Deze individuele voortzetting heeft dezelfde waarborgen als F-CARE en kan worden afgesloten zonder medische formaliteiten en zonder wachttijd.
Ook bepaalde medische kosten volgend op een terroristische daad worden verzekerd, via de vzw TRIP – Terrorism Reinsurance and Insurance Pool, die gezamenlijk werd opgericht door verschillende verzekeraars en Assuralia.
Het Belgische recht is van toepassing op dit product.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de
Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk uw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van uw privéleven, het gebruik van uw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. U kunt deze segmentatiecriteria raadplegen.
Meer infoAlles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |